Una dintre traditiile vechi si nestramutate ale Bisericii noastre este si rugaciunea pentru cei morti. Istorisirea Sfintei Evanghelii despre dumnezeiasca si minunata Schimbare la Fata a Domnului, care ni-l infatiseaza pe Moise si pe Ilie, precum si pilda bogatului nemilostiv si a saracului Lazar, ne arata limpede ca mortii au o constiinta desavarsita.
-
Pierderea unei persoane dragi poate lasa multe intrebari fara raspuns. Poate aduce multe sentimente de stres, anxietate si durere. Toate acestea fac ca evenimentele din prezent sa fie dificil de gestionat. Casa Funerara Blaj iti ofera servicii funerare complete. click > https://www.casafunerarablaj.ro/
-
Frumos împletită, Japoneza albă desăvârșește gustul mâncărurilor cu aroma sa delicată și cu miezul pufos.
-
Arhanghelii sunt numiți marii purtători de vești bune, ei fiind cei care au vestit-o lumii pe cea mai mare și mai slăvită dintre acestea.
-
Priveghiul creștinesc reprezintă procesul prin care familia, prietenii și cunoscuții defunctului, veghează trupul lui neînsuflețit și spun rugăciuni de suflet. Privegherea are rolul de a-l conduce prin rugăciune pe cel adormit pe ultimul drum.
-
Priveghiul creștinesc reprezintă procesul prin care familia, prietenii și cunoscuții defunctului, veghează trupul lui neînsuflețit și spun rugăciuni de suflet. Privegherea are rolul de a-l conduce prin rugăciune pe cel adormit pe ultimul drum.
-
Priveghiul creștinesc reprezintă procesul prin care familia, prietenii și cunoscuții defunctului, veghează trupul lui neînsuflețit și spun rugăciuni de suflet. Privegherea are rolul de a-l conduce prin rugăciune pe cel adormit pe ultimul drum.
-
Priveghiul creștinesc reprezintă procesul prin care familia, prietenii și cunoscuții defunctului, veghează trupul lui neînsuflețit și spun rugăciuni de suflet. Privegherea are rolul de a-l conduce prin rugăciune pe cel adormit pe ultimul drum.
-
- La 40 de zile (sau şase săptămâni), în amintirea Înălţării la cer a Domnului, care a avut loc la 40 de zile după Înviere, “pentru ca tot aşa să se înalţe şi sufletul răposatului la cer“;
-
- La 40 de zile (sau şase săptămâni), în amintirea Înălţării la cer a Domnului, care a avut loc la 40 de zile după Înviere, “pentru ca tot aşa să se înalţe şi sufletul răposatului la cer“;
-
- La 40 de zile (sau şase săptămâni), în amintirea Înălţării la cer a Domnului, care a avut loc la 40 de zile după Înviere, “pentru ca tot aşa să se înalţe şi sufletul răposatului la cer“;
-
- La 40 de zile (sau şase săptămâni), în amintirea Înălţării la cer a Domnului, care a avut loc la 40 de zile după Înviere, “pentru ca tot aşa să se înalţe şi sufletul răposatului la cer“;
-
Prescura (slv. proskura) este o pâinişoară rotundă sau în formă de cruce, făcută din aluat dospit, pe care se imprimă cu un instrument special numit pistornic iniţialele IIS.HR.NI.KA., adică „œIisus Hristos învinge”. Alături de vin şi apă, această pâine liturgică este materia principală din care se pregătesc Sfânta Împărtăşanie şi anafura. Forma rotundă a prescurii simbolizează pământul sau lumea pentru care S-a jertfit Hristos şi care I se aduce Lui ca ofrandă.
-
Colacii simbolizează trecerea omului prin această viață
Alături de colivă se aduc la biserică și colaci. „Colac” provine din ebraică unde „challah” însemna „pâine dospită”. Termenul se întâlneşte și la alte popoare precum grecii – „ϰόλλαξ”, bulgarii – „kolaci”, polonezii – „chałka”. În limba slavonă „kolo” însemnă „cerc”. De altfel, rădăcina ebraicului „challah” tot la forma rotundă se referă. Obținuți din făină de grâu, ei au în genere același simbolism ca și coliva. Totuși, ni se pare important să amintim aspectul lor de cerc, formă geometrică reprezentând continuitatea, legătura de iubire neîntreruptă dintre noi și cei dragi din neamurile noastre, mutaţi nu în neființă – cum greșit spun unii – ci în cealaltă lume, a veșniciei. Colacul simbolizează deopotrivă trecerea omului prin viaţă, închiderea ciclului acesteia şi un pod către lumea de dincolo.
-
Coliva a fost introdusă în practica Bisericii după minunea Sfântului Teodor Tiron, săvârșită la 50 de ani după moartea sfântului
-
- La 40 de zile (sau şase săptămâni), în amintirea Înălţării la cer a Domnului, care a avut loc la 40 de zile după Înviere, “pentru ca tot aşa să se înalţe şi sufletul răposatului la cer“;
-
- La 40 de zile (sau şase săptămâni), în amintirea Înălţării la cer a Domnului, care a avut loc la 40 de zile după Înviere, “pentru ca tot aşa să se înalţe şi sufletul răposatului la cer“;
-
- La 40 de zile (sau şase săptămâni), în amintirea Înălţării la cer a Domnului, care a avut loc la 40 de zile după Înviere, “pentru ca tot aşa să se înalţe şi sufletul răposatului la cer“;
-
- La 40 de zile (sau şase săptămâni), în amintirea Înălţării la cer a Domnului, care a avut loc la 40 de zile după Înviere, “pentru ca tot aşa să se înalţe şi sufletul răposatului la cer“;
-
- La 40 de zile (sau şase săptămâni), în amintirea Înălţării la cer a Domnului, care a avut loc la 40 de zile după Înviere, “pentru ca tot aşa să se înalţe şi sufletul răposatului la cer“;
-
- La 40 de zile (sau şase săptămâni), în amintirea Înălţării la cer a Domnului, care a avut loc la 40 de zile după Înviere, “pentru ca tot aşa să se înalţe şi sufletul răposatului la cer“;
-
- La 40 de zile (sau şase săptămâni), în amintirea Înălţării la cer a Domnului, care a avut loc la 40 de zile după Înviere, “pentru ca tot aşa să se înalţe şi sufletul răposatului la cer“;
-
- La 40 de zile (sau şase săptămâni), în amintirea Înălţării la cer a Domnului, care a avut loc la 40 de zile după Înviere, “pentru ca tot aşa să se înalţe şi sufletul răposatului la cer“;
-
- La 40 de zile (sau şase săptămâni), în amintirea Înălţării la cer a Domnului, care a avut loc la 40 de zile după Înviere, “pentru ca tot aşa să se înalţe şi sufletul răposatului la cer“;
-
- La 40 de zile (sau şase săptămâni), în amintirea Înălţării la cer a Domnului, care a avut loc la 40 de zile după Înviere, “pentru ca tot aşa să se înalţe şi sufletul răposatului la cer“;
-
- La 40 de zile (sau şase săptămâni), în amintirea Înălţării la cer a Domnului, care a avut loc la 40 de zile după Înviere, “pentru ca tot aşa să se înalţe şi sufletul răposatului la cer“;
-
- La 40 de zile (sau şase săptămâni), în amintirea Înălţării la cer a Domnului, care a avut loc la 40 de zile după Înviere, “pentru ca tot aşa să se înalţe şi sufletul răposatului la cer“;
-
- La 40 de zile (sau şase săptămâni), în amintirea Înălţării la cer a Domnului, care a avut loc la 40 de zile după Înviere, “pentru ca tot aşa să se înalţe şi sufletul răposatului la cer“;
-
- La 40 de zile (sau şase săptămâni), în amintirea Înălţării la cer a Domnului, care a avut loc la 40 de zile după Înviere, “pentru ca tot aşa să se înalţe şi sufletul răposatului la cer“;
-
- La 40 de zile (sau şase săptămâni), în amintirea Înălţării la cer a Domnului, care a avut loc la 40 de zile după Înviere, “pentru ca tot aşa să se înalţe şi sufletul răposatului la cer“;
-
- La 40 de zile (sau şase săptămâni), în amintirea Înălţării la cer a Domnului, care a avut loc la 40 de zile după Înviere, “pentru ca tot aşa să se înalţe şi sufletul răposatului la cer“;
-
- La 40 de zile (sau şase săptămâni), în amintirea Înălţării la cer a Domnului, care a avut loc la 40 de zile după Înviere, “pentru ca tot aşa să se înalţe şi sufletul răposatului la cer“;
-
- La 40 de zile (sau şase săptămâni), în amintirea Înălţării la cer a Domnului, care a avut loc la 40 de zile după Înviere, “pentru ca tot aşa să se înalţe şi sufletul răposatului la cer“;